Friday, 10 June 2011

Sape Ajar Cakap Macam Tu???

As- Salam,

Baru - baru ni misscha pulang dari Temerloh.....jumpa la anak buah keshayangan ....upin & ipin...(nama dirahsiakan) hehe....

Tetibe je abu (ayah) dia kata, dak2 ni skang ckp macam -macam ...nak contoh ek? ok la.....ye la cakap cam carut marut... b*d*h laa.....b*bi la...ala yang mainan angry bird tu......ish..ish...ish....x patut kan bagi budak berumur 3 tahun cakap camtu.....eiiii abg upin blaja mana nih......babap kang......


im sorry


Kalau nak kata dkt umah .....owhhhhh mustahil sekali la kan......parents mana la nk ajar ckp cemgitu.....ni mesti belajar kat nurseri.....ye lar....bukan nak salahkan nurseri....tapi nk buat camna...... kat situ la semua tahap umur berkumpul, macam2 ilmu2 elektif yg dipelajari...kalau belajar wat biskoot ke ape..... boleh la misscha rasa sket..ye idak...hehe....

nak antar yg bagus2 mahal pulak...dah berkait dgn ekonomi keluarga...aduhaiii.......redha je la ek....sbg yg lebih matured kita ajar elok2,  kalau dia sebut b*bi, ckp cemgini...eh bukan tu lahh... sebut  Barbieee....diulangi..Barbieee... weeeee....ehehhhh bole ke ajar gitu?


barbie


p/s:adik2 jgn nakal!! g belajar mende pekdah lg baguih...




Ok...Chiao...Adieuu...                                                   

21 comments:

sergeant keroro said...

bahaya tol,haha

salah sebut dah jadi lain :P

amniey91 said...

cik Am tag miss cha...
jom support miss J nyer segmen...

http://amniey91.blogspot.com/2011/06/segalanya-sembilan-sifat-sifat-saya.html

:)

Freaky said...

haha baik.. baarrrbbbiiieee :D

ejaMaria said...

kalau anak cakap benda yg tak elok, kita jadi parent kena tegur... kalau perlu marah... marah la... benda tak elok kan... kena la didik anak tu... mmg dia belajar kat sekolah tapi kita sbg ibu bapa kena didik anak mana betul mana salah... anak kan ibarat kain putih... kalau org lain kotorkan takkan kita nak biar je? ;p

tia @ Ini Kisah Tia said...

alahaii . nanti terbiasa susah lak ..

Ayuni said...

hm, budak2 zaman skang.....

WuMing said...

Benda tak baik ni memang cepat nak blajar... Orang tua-tua pun kalau nak blajar bahasa orang lain... mesti blajar benda kotor dulu..Apa kejadahnya,,,

Isteri Encek Bard said...

budak-budak sekarang nie cepat belajar

Kasih Kita said...

Anak buah aku pun selalu org ingat dia sebut b*bi. So aku ajar dia Barrrrrrrbi. abis semua huruf r dia panjangkan hehe prrrrrrincess, rrrrroti

honey amour said...

my baby qis selalu sebut nama barbie without 'R' ..hahaha...

oredy follow n link ur blog to my blog dear :))

misscha said...

sargeant= betol3,

am=tq,

freky=terbaikkk,

ejamaria=wahh kan mak dah

marah...hehee

tia=tula tp kita x le biasa2kan,

ayuni=ish3,

wuming=org tua belajar bhs ape ek?

syiela said...

budak2 skrgkan mmg le.... tp kita sbagai parents kena betulkan... tegur elok2.. serta terangkan maksud apa yg di sebutkan tu... kekadang dorang ni pakai main sebut je.. tak tahu pun benda apa yg di sebut tu :)

ken said...

haha barbie.. cakaplah then "doll".. barbie doll :)

cpahniza said...

tula budak2 skank expert tol..cpt sgt blajaq....haih!

budakkampung39 said...

budak sekarang cepat tangkap.nampak bende pelik sikit,teros ikot hehehe

i'm ezza haniza said...

uiks sayangss...duduk mana ?

temerloh ke?ekekke,,

i baru pasan DP blog u ,sama la shawl u dgn DP fb i....hahaha

shawl kita samaaa!

Dolly Fatt said...

hahaha..bdak2 la katekan..mudah terikot..

WuMing said...

Belajar bahasa lain laaa.. Contoh orang india belajar cakap cina, orang melayu blajar cakap india dan sebagainya... Ini memang real... tak tipu...

Laili said...

budak2 mmg cepat belajar dari apa yg dilihat & didengar :)

Elih Japahar said...

Budak2 skarang ni...tengok aksi atau dengar ayat pelik di tv pun boleh terikut-ikut..~~ cepat belajar katakan

Suliana said...

hmm budak2, cepat naw tgkp benda tak elok