Friday, 5 August 2011

Adakah Aku Tertipu?? : Sentap

As-Salam,

Kesentapan terasa di hati ini apabila menjelang petang......sabar2 bulan Ramadhan Bulan yang mulia ni ....huhu....morning ke petang sume okey2 masa nak g beli juadah berbuka kat sebelah Houz Depot tu yg ...grrrrrr.........maka berjalan2 la dgn kawan opis kat bazaar....

Dah beli Nasi Lemak & Nasi Kerabu sampai la ke Gerai Akak Sorang Nih.....

misscha : sy dah beli nasi kak nak lauk aje......
akak : boleh dik
misscha : nak ayam ni la
akak : (sedang membungkus ayam)
misscha : berapa harga kak?
akak : RM 4.00 dik
misscha : ........  T_T terkaku sebentar

----------------------------

misscha : betul ke kak RM 4.00 (3 X okey misscha tanya, x puas hati punya pasal)
akak : ye......ayam goreng rempah tue....(sambil senyum kelat2)
misscha : terpaksa amik dah siap bungkus.... o.0

Ni Le Ayam RM 4.00


Bandingkan Lima Posen ngan ayam tu....xde rasa rempah pon...tawar je ....Baik amik ayam percik.....

Adomak aiiii...nasi kerabu berdaging bakar ni pon baru RM 3.50, ayam bandar bersaiz kecik ni memang x padan la.arga RM 4.00....sampai dah berbuka ...xde rasa rempah pun....(rempah kunyit kot).....huhu...bersyukur je la rezki hari ni...anggap bersedekah....

moral of the story : Tanya harga dulu sebelum amik...

p/s: x kan aku beli lagi disitu....nehiii kabhi nehiiii...



 Ok...Chiao...Adieuu...


  Photobucket

11 comments:

PUANSTOBERI said...

mmg mengambil kesempatan derang ni time bln pose ni.
Dah, jgn gi lagik, citer kat kawan2 jgk jgn pegi.
Haha. (jaat nya aku..hihi)

ejaMaria said...

lauk bulan puasa ni mmg slalu mahal ntah hape-hape... akak perasan gak... klu kat medan mara tu ada tpt yg rege menten cam biasa ada tpt yg rege pelik sket... pandai-pandai la pilih / banding...
kuih seketul pun 60 sen tau... tp nasib baik kuih tu sedap pastu bole potong 2... hilang la terkejut 60sen tu... ;p

Mrs.Chubby::. said...

@ejaMaria tul ke kuih sebijik 60sen mahal gileee!~

misya said...

wah cekik darah tu

Kasih Kita said...

Memang standard harga kat kl tuh. yang x tahan ada jual murtabak sampai rm5. Giler ke apa huhu

ain azmi said...

haah . smlm dgr kat radio pun beli nasi lauk ayam sampai 7 hengget ! ishhhhh

diya said...

amboi mahalnyeee .
kalau besor takpe jugak , ataupun ayam percik ke . ish ! cekik darah .

e k i n said...

Mak aihhh, mahalnya ayam. Sah ditipu ni. Dah selalu dah kes macam ni. Huhu =.="

aiman said...

mahal betui.. sy pun da byk kali kena..

syieda_joy said...

ayam memang mahal mak syieda cakap.. die jual serondeng ayam ^_^

di Kedah ayam mahal. K.L lagi la mahal.. sabar tau?^_^

Suliana said...

tu yg akak mls beli lauk tu.. sedap tak tahu lgi, mahal kemain. mkn je la roti john buatan sndiri tu. hehe