Friday, 4 November 2011

Hujan Oh Hujan : "Eh Bukan Aku Yang Panggil" Kata Katak

As-Salam,

Mari Mulakan dengan Nyanyian Puisi.....

Hujan Oh Hujan kenapa engkau hujan ?
Macamana aku tak hujan katak yang panggil2
Katak oh katak kenapa kau panggil hujan.....
Mana ada aku panggil hujan, sedap2 ko tudoh aku....
sedap2 ko tudoh aku....

Hari ini hujan...pagi2 lagi da hujan.......tengah hari pon hujan....petang pon sama hujan....memang dah nak dekat akhir tahun ni hujan sokmo aje.........Kalau di Pantai Timur logik gak ni kat KL pon dah hujan dari pagi ke tengahhari ke petang..........


Bila dah hujan ni.....dtg keje nek motor balik pon nek motor....paham2 la kasut ari2 basah x sempat nak kering esok kena pakai balik...so mlm tu selalunya aktiviti basuh n kering kan kasut dengan hair dryer......tp kalau pagi petang pon hujan...maka dtg keje dgn kasut basah...balik pon kasut basah.....justeru itu, terbit satu lagi alasan kenapa kena beli kasut baru...ekekekeke.......


Jemuran di ampaian pon mengalami kemorosatan production memandangkan semua lembap...atau pon basah.....dah namanye dudok di apartment space pon terhad...penggunaan dryer pada masa ini sangat efficient...hehehe.......


Tapi hujan tu rahmat...maka sy sangat bersyukur sebab bila hujan sy rasa sejuk mcm duduk kat cameron highland.....kat cameron lg la sejukkan? huhu x leh bayang....... cumanya adalah diharapkan tidaklah KL banjir......dan didoakan Malaysia dijauhi segala musibah...amin......



p/s: pantai timur akan mengalami 40% banjir lebih teruk dari thn lepas......moga bersedia....


 Ok...Chiao...Adieuu... 

  Photobucket